Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer

Ok
Menu Tickets
Lanterna Magica - Winter Lights | Vanaf 22 november 2024

Veelgestelde vragen

Algemene informatie

  • Wat zijn de openingsdagen?

    Vanaf 22 november elk weekend (vrijdag, zaterdag en zondag) vanaf 17u30 en elke dag tijdens de Belgische schoolvakanties. Je vindt alle data en tijden op de ticketsite. 

  • Waar vindt de belevenis plaats?

    Op het landgoed van Château de la Hulpe. 

  • Wat is de lengte van het parcours?

    Het parcours is ongeveer 2,5 km lang.

  • Hoe lang duurt het parcours?

    De wandeling duurt tussen de één uur en anderhalf uur. Je kunt de Lanterna Magica RTL Winter Lights-wandeling op jouw eigen tempo doen eenmaal je binnen bent. 

  • Is deze activiteit geschikt voor jonge kinderen?

    Het is een echte boswandeling van 2,5 km. Het parcours is niet eng maar magisch en sprookjesachtig.

  • Mag ik mijn hond meebrengen?

    Ja, honden zijn welkom, maar moeten tijdens de hele wandeling aangelijnd zijn. Vergeet niet om je eigen poepzakjes mee te nemen. Let op: honden zijn niet toegestaan in het kasteel. Houd hier rekening mee als je kiest voor het 'Diner in het Kasteel'-arrangement. 

  • Hoe zich te kleden?

    De wandeling vindt plaats op de aangelegde padden. Het park kan echter op sommige plaatsen modderig zijn. Wij adviseren je wandelschoenen/rubberen laarzen en warme, waterdichte kleding aan te trekken.

  • Hoe laat te arriveren?

    Ofwel kies je voor een open ticket en kom je op de door jou gekozen tijd en datum.  Ofwel kies je voor een ticket op datum. Je komt dan langs de ingang van Lanterna Magica RTL Winter Lights op het tijdstip dat op je ticket vermeld staat. Je kunt tot een half uur na het tijdstip dat op je staat aankomen. Als er 19u00 staat, kun je dus aankomen tussen 19u00 en 19u30.  Het verkeer rond Lanterna Magica RTL Winter Lights kan druk zijn. Houd hier dus rekening mee bij het plannen van je reistijd als je met de wagen komt. 

  • Wat is een FLEX-ticket?

    Met het FLEX tarief kun je de datum en tijd van je ticket maximaal 3 keer wijzigen, tot 24 uur voor de oorspronkelijke datum.  Als je ook een P1 parking ticket koopt, moet je het wisselgeld tegelijk met je FLEX-tickets inwisselen. 

  • Wat is een open ticket?

    Een open ticket geeft je toegang tot Lanterna Magica RTL Winter Lights op elke datum en tijdstip tijdens de openingsuren. 

  • Zijn er toiletten aanwezig?

    Ja, in het begin en op het einde van de route zijn er toiletten aanwezig (0,5 euro).

  • Is het mogelijk om ter plaatse iets te eten of te drinken?

    Ja, je kunt ter plekke eten en drinken.   Je hebt twee opties:   Aan het begin, midden en einde van de route kun je zoete en hartige snacks kopen. Deze zijn niet inbegrepen in de ticketprijs.  Je kunt ook een ticket kopen voor het Diner in een Kasteel-arrangement. Dit arrangement combineert de toegang tot de Lanterna Magica RTL Winter Lights-wandeling en omvat een unieke culinaire ervaring met een 3- of 5-gangenmenu. Je kunt vooraf boeken via deze link. 

Mobiliteit

  • Is er parkeergelegenheid?

    Ja, er zijn parkeerplaatsen beschikbaar.   Parking P1: je kunt een plaats kopen via de online ticketservice.    Vervolgens kun je de pendelbus nemen vanaf de parkeerplaats bij het station van La Hulpe, tegen betaling. De pendelbus is inbegrepen bij aankoop van een toegangskaart (gedateerd, flex, ongedateerd, arrangement 'diner in het kasteel').   Andere parkeerplaatsen in de omgeving - beperkte plaatsen (gratis) 

  • Hoe werkt de shuttle?

    Het ticket voor de shuttle dienst heen en terug is inbegrepen in je toegangsticket*. We bieden een pendeldienst aan met verschillende haltes bij:  Station La Hulpe (betaalt)  Place Camille Lemonnier (Schievelavabo)  Maison communale   De ingang Lanterna Magica RTL Winter Lights  *gedateerd, flex, ongedateerd, arrangement 'diner in het kasteel' 

  • Is Lanterna Magica bereikbaar met het openbaar vervoer?

    Je kunt met de trein komen via Station La Hulpe. Van daaruit rijdt er een gratis pendelbus heen en terug. Deze pendeldienst is inbegrepen in de prijs van je toegangsticket.  Je kunt ook de TEC-buslijn 366 nemen en uitstappen bij halte La Hulpe Etangs Solvay. 

  • Kan ik met de fiets komen?

    Een fietsenstalling is aanwezig bij de ingang. Om veiligheidsredenen is het parcours echter niet per fiets af te leggen.

Toegankelijkheid

  • Is het parcours toegankelijk voor kinderwagens?

    Zorg voor een kinderwagen met grote wielen, want er zijn grindpaden op de route. Het is dus toegankelijk voor kinderwagens, maar bedenk wel dat het effectief een echte boswandeling is.

  • Is het parcours toegankelijk voor mensen met beperkte mobiliteit?

    Het is mogelijk om het parcours met een rolstoel te doen. Het blijft echter een wandeling in het bos met grindpaadjes. Je hebt dus een rolstoel nodig met zeer goede wielen en een begeleider. Op vertoon van je PMR-ticket en PMR-kaart heb je toegang tot de VIP-parking. Aangezien de parking zich op 200m van de ingang bevindt, nodigen wij je uit om je passagiers eerst af te zetten bij Kiss&Ride n°1 (volg de borden ter plaatse).

Mijn ticket

  • Waar kan ik mijn tickets kopen?

    Via de online ticketservice of ter plaatse, afhankelijk van de beschikbaarheid. 

  • Wat is inbegrepen in mijn toegangsticket?

    Het ticket voor de pendeldienst heen en terug is inbegrepen in je toegangsticket*. We bieden een pendeldienst aan met verschillende haltes bij   Station La Hulpe (betaalt)  Place Camille Lemonnier (Schievelavabo)  Maison communale   De ingang Lanterna Magica RTL Winter Lights  *gedateerd, flex, ongedateerd, arrangement 'diner in het kasteel' 

  • Wat moet ik doen als ik mijn ticket kwijt of vergeten ben?

    Je kunt je ticket ophalen via deze link. Zorg ervoor dat je inlogt met hetzelfde account dat je hebt gebruikt om de tickets te kopen.  Zodra je bent ingelogd met je e-mailadres en bestelnummer, kun je:  Jouw tickets opnieuw downloaden  Jouw e-mailadres wijzigen  Contact opnemen met de klantenservice van See Tickets via een contactformulier 

  • Moet ik mijn ticket printen of kan ik het op mijn smartphone laten zien?

    Tickets worden gescand bij de ingang op uw smartphone of op papier.

  • Met wie kan ik contact opnemen als er een probleem is met mijn ticket?

    Log in via deze link om contact op te nemen met de klantenservice van See Tickets via een contactformulier. 

  • Wat gebeurt er met mijn ticket bij slecht weer?

    Alleen in het geval van de sluiting van het park wegens een storm heb je recht op een wijziging. Bij regen zullen wij de tickets niet veranderen.

  • Kan ik mijn ticket terugbetaald krijgen?

    Zodra je reservering gemaakt is, is het niet mogelijk om een terugbetaling te ontvangen.

  • Is mijn ticket nog geldig als ik later dan de reserveringstijd arriveer?

    Als je niet binnen het tijdslot, vermeld op je ticket aankomt, kunnen wij je geen toegang garanderen. We zullen echter proberen je alsnog binnen te laten, indien de opvangcapaciteit dit toelaat.

  • Kan ik mijn reservering (tijd, datum, aantal) wijzigen?

    Na het reserveren is het niet mogelijk om je ticket te wijzigen. Je kunt echter wel een open ticket of een toeslag boeken:  een open ticket, waarmee je op elke dag kunt komen.  een FLEX-toeslag, waarmee je de datum maximaal 3 keer kunt wijzigen en tot 24 uur voor de oorspronkelijke datum. 

  • Kan ik een kind- of seniorticket omruilen voor een gedateerd ticket, of andersom?

    Na het reserveren is het niet mogelijk om je ticket te wijzigen. 

  • Hebben kinderen jonger dan 4 jaar een ticket nodig?

    Nee, ze hebben geen ticket nodig. Tickets zijn te koop vanaf 4 jaar (inclusief).

  • Hebben jullie cadeaubonnen?

    Je kunt een open ticket kopen waarmee de persoon die het cadeau krijgt op elke datum en op elk tijdstip kan komen. 

  • Wat zijn de algemene verkoopsvoorwaarden voor Lanterna Magica?

    Klik hier voor de algemene verkoopvoorwaarden van Lanterna Magica RTL en klik hier voor de Algemene Gebruiksvoorwaarden van See Tickets.

TARIEF

  • Welke tarieven zijn er?

    STANDAARD (13 t.e.m. 64 jaar)  KIND (4 t.e.m. 12 jaar) / SENIOR (65+) / MINDERVALIDE  KABOUTER (t.e.m. 3 jaar)  FLEX TICKET  OPEN TICKET   ARRANGEMENT "DINER IN HET KASTEEL” 

  • Vanaf welke leeftijd is de toegang betalend?

    De toegang is gratis voor kinderen tot en met 3 jaar.

  • Is er een speciaal groepstarief?

    Voor groepen van 20 tot 100 personen is het tarief hetzelfde als het kindertarief. Je kunt online bestellen.  Voor groepen van 100 of meer personen. Neem contact met ons op via sales@mbpresents.be voor meer informatie. 

  • Kan ik ter plaatse een ticket kopen?

    Ja, het is mogelijk om ter plaatse tickets te kopen als het evenement niet volgeboekt is. Meer informatie is verkrijgbaar via het ticketing platform.

DINER IN HET KASTEEL

  • Wanneer kan ik van deze ervaring genieten?

    Elke vrijdag en zaterdag. Je kunt reserveren voor het diner van 17u30 of 19u30. 

  • Waar vindt het diner plaats?

    In de zalen van het Kasteel van Terhulpen. 

  • Kan ik kerst en oudejaar in het kasteel vieren?

    Op feestdagen kun je niet genieten van de Diner in het Kasteel-beleving. 

  • Wat is inbegrepen in de prijs van het Diner in het Kasteel-arrangement?

    Het arrangement omvat het ticket voor de Lanterna Magica RTL Winter Lights-wandeling, gebruik van de pendelbus en een heerlijk menu. 

  • Kan ik mijn boeking annuleren of wijzigen?

    Na het maken van je boeking is het niet mogelijk om deze te wijzigen of te annuleren.

  • Kan ik een factuur ontvangen?

    Ja, stuur je gegevens naar diner@lanternamagica.be 

  • Is deze activiteit geschikt voor jonge kinderen?

    Ja, er is een kindermenu beschikbaar voor alle leeftijden, maar houd er rekening mee dat het een gastronomische ervaring is binnen in het kasteel. 

  • Is het mogelijk om speciale verzoeken te doen? Heb je een voedselintolerantie?

    Ja, je kunt kiezen tussen een klassiek of vegetarisch menu via de online ticketservice.    Als je lactose-, gluten- of andere intolerantie hebt, kun je deze ook vermelden bij het maken van je boeking op onze website. 

  • Kan ik voor iemand anders reserveren?

    Ja, je kunt tickets voor iemand anders reserveren door ze naar zijn e-mailadres te sturen of te boeken via zijn e-mailadres. 

  • Is het mogelijk om zowel in het kasteel te dineren als de Lanterna Magica RTL Winter Lights-wandeling volledig te doen?

    Ja, je tickets voor de Lanterna Magica RTL Winter Lights -wandeling zijn inbegrepen als je het Diner in het Kasteel-arrangement boekt. 

  • Wanneer kan ik mijn Lanterna Magica RTL Winter Lights-wandeling doen?

    Het Diner in het Kasteel vindt halverwege de Lanterna Magica RTL Winter Lights-route plaats.  

  • Hoe lang duurt de Diner in het Kasteel-ervaring?

    Het Diner in het Kasteel vindt halverwege de Lanterna Magica RTL Winter Lights-route plaats.   Het eerste deel van de Lanterna Magica RTL Winter Lights-wandeling duurt +/- 30 minuten, het diner in het kasteel duurt +/- 2 uur en de rest van de route duurt +/- 45 minuten.   Als je boekt voor het diner om 17u30, kun je rond 18u00 eten en vervolgens het tweede deel van de wandeling rond 20u00 doen. De wandeling eindigt rond 20u45.  Als je boekt voor het diner om 19u30, kun je rond 20u00 eten en vervolgens het tweede deel van de wandeling rond 22u00 doen. De wandeling eindigt rond 22u45. 

  • Ontvang ik een elektronisch bevestigingsticket wanneer ik mijn reservering maak?

    Ja, als je online boekt via deze link. 

  • Kan ik nog iemand aan mijn tafel toevoegen?

    Plaats een nieuwe bestelling en geef dit aan bij de opmerkingen.   

  • Welke opties heb ik als ik het Diner in het Kasteel-arrangement boek?

    Als je het Diner in het Kasteel-arrangement boekt, heb je de keuze uit 3 gastronomische opties (drank niet inbegrepen):  ROYAAL – een 5-gangenmenu  MAGNIFICENT – een 3-gangenmenu  DE LEKKERBEK KABOUTER – een kindermenu  Drankjes worden alleen ter plekke betaald met bankkaart, cash geld wordt niet geaccepteerd. 

  • Hoe laat moet ik aankomen?

    Gelieve op het aangegeven tijdstip op je ticket naar de ingang van Lanterna Magica RTL Winter Lights te komen. Houd je aan dit tijdstip zodat iedereen optimaal van de ervaring kan genieten.   Het Diner in het Kasteel vindt halverwege de Lanterna Magica RTL Winter Lights-route plaats.  Als je boekt voor het diner om 17u30, kun je rond 18u00 eten en vervolgens het tweede deel van de wandeling rond 20u00 doen. De wandeling eindigt rond 20u45.  Als je boekt voor het diner om 19u30, kun je rond 20u00 eten en vervolgens het tweede deel van de wandeling rond 22u00 doen. De wandeling eindigt rond 22u45. 

  • Is het mogelijk om te boeken voor groepen of corporate events?

    Ja graag, je mag voor privé groepen en corporate events contact met ons opnemen via: dinerlanterna@mbpresents.be

  • Welke kleding moet ik dragen?

    Het diner in het kasteel vindt plaats halverwege de Lanterna Magica RTL Winter Lights-route. We raden je aan wandelschoenen en warme kleding te dragen. 

  • Mag ik mijn hond meenemen?

    Nee, honden zijn niet toegestaan in het kasteel.   Wil je echter Lanterna Magica RTL Winter Lights-wandeling met je hond doen, kun je alleen een toegangsticket voor de wandeling boeken via de ticketsite, maar geen diner. 

GROEPEN

  • Hoe kan ik voor een groep van 20 tot 100 personen reserveren?

    U kunt onmiddelijk uw voordelige tickets voor groepen reserveren via de online ticketshop.

  • Kan ik ook voor een groep van meer dan 100 personen reserveren?

    Voor groepen van meer dan 100 personen kunt u uw aanvraag sturen naar sales@mbpresents.be

  • Hoeveel bedraagt het groepstarief?

    Het tarief voor elk groepslid is gelijk aan het tarief voor kinderen/PMR/senioren.

  • Moet ik als groep vroeger arriveren?

    Kom op het aangegeven tijdstip zoals vermeld op uw ticket naar Lanterna Magica. Houd rekening met mogelijke verkeersopstoppingen.

  • Is er een parkeerplaats voor een touringcar of bus?

    Neen, er is geen parkeerplaats voor touringcars. De touringcar kan wel passagiers afzetten bij de ingang van Lanterna Magica, maar mag daar niet parkeren. Laat ons wel vooraf weten weten via sales@mbpresents.be wanneer u met een groep per bus wordt afgezet aan de ingang.

  • Is het mogelijk om het aantal deelnemers van mijn groep na de reservering nog aan te passen?

    Ja, u kunt een nieuwe reservering maken via de link naar de ticketverkoop. Als het om meer dan 100 personen gaat, dient u de aanvraag te doen via sales@mbpresents.be. De tickets zijn niet terugbetaalbaar.

  • Op welke manieren kan ik betalen voor een groepsresrvatie?

    Voor groepen van 20 tot 100 personen kunnen betalingen online worden gedaan via Bancontact, Payconiq, Visa, Mastercard, Maestro, PayPal of iDeal.

  • Kan ik een factuur ontvangen?

    Ja, u kan een factuur aanvragen via SeeTickets met vermelding van uw reserveringsnummer en factuurgegevens. U ontvangt de factuur nadat de betaling is voltooid.

  • Hoe kan ik drankjes en/of eten aanbieden aan mijn groep?

    Stuur uw aanvragen naar sales@mbpresents.be.

  • Kan ik het “diner arrangement in het kasteel" ook reserveren voor een groep?

    Ja, stuur uw aanvraag naar dinerlanterna@mbpresents.be.

  • Ik wil een teambuilding organiseren met mijn collega's, is dat mogelijk?

    Ja, natuurlijk. Als u een op maat gemaakte formule wenst, stuur dan uw aanvraag naar sales@mbpresents.be.

“Een unieke zintuiglijke ervaring”

- Flair

“Prachtig, sfeervol, poëtisch en betoverend!”

- La Libre

Beleef de magie
op social media