Veelgestelde vragen
Algemene informatie
Wat zijn de openingsdagen?
tot 19 januari 2025 elk weekend (vrijdag, zaterdag en zondag) vanaf 17u30Je vindt alle data en tijden op de ticketsite.
Waar vindt de belevenis plaats?
Op het landgoed van Château de la Hulpe.
Wat is de lengte van het parcours?
Het parcours is ongeveer 2,5 km lang.
Hoe lang duurt het parcours?
De wandeling duurt tussen de één uur en anderhalf uur. Je kunt de Lanterna Magica RTL Winter Lights-wandeling op jouw eigen tempo doen eenmaal je binnen bent.
Is deze activiteit geschikt voor jonge kinderen?
Het is een echte boswandeling van 2,5 km. Het parcours is niet eng maar magisch en sprookjesachtig.
Mag ik mijn hond meebrengen?
Ja, honden zijn welkom, maar moeten tijdens de hele wandeling aangelijnd zijn. Vergeet niet om je eigen poepzakjes mee te nemen. Let op: honden zijn niet toegestaan in het kasteel. Houd hier rekening mee als je kiest voor het 'Diner in het Kasteel'-arrangement.
Hoe zich te kleden?
De wandeling vindt plaats op de aangelegde padden. Het park kan echter op sommige plaatsen modderig zijn. Wij adviseren je wandelschoenen/rubberen laarzen en warme, waterdichte kleding aan te trekken.
Hoe laat te arriveren?
Ofwel kies je voor een open ticket en kom je op de door jou gekozen tijd en datum. Ofwel kies je voor een ticket op datum. Je komt dan langs de ingang van Lanterna Magica RTL Winter Lights op het tijdstip dat op je ticket vermeld staat. Je kunt tot een half uur na het tijdstip dat op je staat aankomen. Als er 19u00 staat, kun je dus aankomen tussen 19u00 en 19u30. Het verkeer rond Lanterna Magica RTL Winter Lights kan druk zijn. Houd hier dus rekening mee bij het plannen van je reistijd als je met de wagen komt.
Wat is een FLEX-ticket?
Met het FLEX tarief kun je de datum en tijd van je ticket maximaal 3 keer wijzigen, tot 24 uur voor de oorspronkelijke datum. Als je ook een P1 parking ticket koopt, moet je het wisselgeld tegelijk met je FLEX-tickets inwisselen.
Wat is een open ticket?
Een open ticket geeft je toegang tot Lanterna Magica RTL Winter Lights op elke datum en tijdstip tijdens de openingsuren.
Zijn er toiletten aanwezig?
Ja, in het begin en op het einde van de route zijn er toiletten aanwezig (0,5 euro).
Is het mogelijk om ter plaatse iets te eten of te drinken?
Ja, je kunt ter plekke eten en drinken. Je hebt twee opties: Aan het begin, midden en einde van de route kun je zoete en hartige snacks kopen. Deze zijn niet inbegrepen in de ticketprijs. Je kunt ook een ticket kopen voor het Diner in een Kasteel-arrangement. Dit arrangement combineert de toegang tot de Lanterna Magica RTL Winter Lights-wandeling en omvat een unieke culinaire ervaring met een 3- of 5-gangenmenu. Je kunt vooraf boeken via deze link.
Zijn de diners in het kasteel nog steeds gepland?
Ja, maar alleen voor mensen die hun tafel al hebben gereserveerd. Het is dus niet meer mogelijk om een diner te reserveren.
Mobiliteit
Is er parkeergelegenheid?
Ja, er zijn parkeerplaatsen beschikbaar. Parking P1: je kunt een plaats kopen via de online ticketservice. Vervolgens kun je de pendelbus nemen vanaf de parkeerplaats bij het station van La Hulpe, tegen betaling. De pendelbus is inbegrepen bij aankoop van een toegangskaart (gedateerd, flex, ongedateerd, arrangement 'diner in het kasteel'). Andere parkeerplaatsen in de omgeving - beperkte plaatsen (gratis)
Hoe werkt de shuttle?
Het ticket voor de shuttle dienst heen en terug is inbegrepen in je toegangsticket*. We bieden een pendeldienst aan met verschillende haltes bij: Station La Hulpe (betaalt) Place Camille Lemonnier (Schievelavabo) Maison communale De ingang Lanterna Magica RTL Winter Lights Hier is de dienstregeling voor de laatste pendelbussen: vrijdag 22.30 uur, zaterdag 23.00 uur, zondag en schoolvakanties 22.00 uur. *gedateerd, flex, ongedateerd, arrangement 'diner in het kasteel'
Is Lanterna Magica bereikbaar met het openbaar vervoer?
Je kunt met de trein komen via Station La Hulpe. Van daaruit rijdt er een gratis pendelbus heen en terug. Deze pendeldienst is inbegrepen in de prijs van je toegangsticket. Je kunt ook de TEC-buslijn 366 nemen en uitstappen bij halte La Hulpe Etangs Solvay.
Kan ik met de fiets komen?
Een fietsenstalling is aanwezig bij de ingang. Om veiligheidsredenen is het parcours echter niet per fiets af te leggen.
Toegankelijkheid
Is het parcours toegankelijk voor kinderwagens?
Zorg voor een kinderwagen met grote wielen, want er zijn grindpaden op de route. Het is dus toegankelijk voor kinderwagens, maar bedenk wel dat het effectief een echte boswandeling is.
Is het parcours toegankelijk voor mensen met beperkte mobiliteit?
Het is mogelijk om het parcours met een rolstoel te doen. Het blijft echter een wandeling in het bos met grindpaadjes. Je hebt dus een rolstoel nodig met zeer goede wielen en een begeleider. Op vertoon van je PMR-ticket en PMR-kaart heb je toegang tot de VIP-parking. Aangezien de parking zich op 200m van de ingang bevindt, nodigen wij je uit om je passagiers eerst af te zetten bij Kiss&Ride n°1 (volg de borden ter plaatse).
Mijn ticket
Waar kan ik mijn tickets kopen?
Via de online ticketservice of ter plaatse, afhankelijk van de beschikbaarheid.
Wat is inbegrepen in mijn toegangsticket?
Het ticket voor de pendeldienst heen en terug is inbegrepen in je toegangsticket*. We bieden een pendeldienst aan met verschillende haltes bij Station La Hulpe (betaalt) Place Camille Lemonnier (Schievelavabo) Maison communale De ingang Lanterna Magica RTL Winter Lights *gedateerd, flex, ongedateerd, arrangement 'diner in het kasteel'
Wat moet ik doen als ik mijn ticket kwijt of vergeten ben?
Je kunt je ticket ophalen via deze link. Zorg ervoor dat je inlogt met hetzelfde account dat je hebt gebruikt om de tickets te kopen. Zodra je bent ingelogd met je e-mailadres en bestelnummer, kun je: Jouw tickets opnieuw downloaden Jouw e-mailadres wijzigen Contact opnemen met de klantenservice van See Tickets via een contactformulier
Moet ik mijn ticket printen of kan ik het op mijn smartphone laten zien?
Tickets worden gescand bij de ingang op uw smartphone of op papier.
Met wie kan ik contact opnemen als er een probleem is met mijn ticket?
Log in via deze link om contact op te nemen met de klantenservice van See Tickets via een contactformulier.
Wat gebeurt er met mijn ticket bij slecht weer?
Alleen in het geval van de sluiting van het park wegens een storm heb je recht op een wijziging. Bij regen zullen wij de tickets niet veranderen.
Kan ik mijn ticket terugbetaald krijgen?
Zodra je reservering gemaakt is, is het niet mogelijk om een terugbetaling te ontvangen.
Is mijn ticket nog geldig als ik later dan de reserveringstijd arriveer?
Als je niet binnen het tijdslot, vermeld op je ticket aankomt, kunnen wij je geen toegang garanderen. We zullen echter proberen je alsnog binnen te laten, indien de opvangcapaciteit dit toelaat.
Kan ik mijn reservering (tijd, datum, aantal) wijzigen?
Na het reserveren is het niet mogelijk om je ticket te wijzigen. Je kunt echter wel een open ticket of een toeslag boeken: een open ticket, waarmee je op elke dag kunt komen. een FLEX-toeslag, waarmee je de datum maximaal 3 keer kunt wijzigen en tot 24 uur voor de oorspronkelijke datum.
Kan ik een kind- of seniorticket omruilen voor een gedateerd ticket, of andersom?
Na het reserveren is het niet mogelijk om je ticket te wijzigen.
Hoe kan ik mijn FLEX ticket aanpassen ?
Log in via deze link om uw bestelling aan te passen.
Hebben kinderen jonger dan 4 jaar een ticket nodig?
Nee, ze hebben geen ticket nodig. Tickets zijn te koop vanaf 4 jaar (inclusief).
Hebben jullie cadeaubonnen?
Je kunt een open ticket kopen waarmee de persoon die het cadeau krijgt op elke datum en op elk tijdstip kan komen.
Wat zijn de algemene verkoopsvoorwaarden voor Lanterna Magica?
Klik hier voor de algemene verkoopvoorwaarden van Lanterna Magica RTL en klik hier voor de Algemene Gebruiksvoorwaarden van See Tickets.
TARIEF
Welke tarieven zijn er?
STANDAARD (13 t.e.m. 64 jaar) KIND (4 t.e.m. 12 jaar) / SENIOR (65+) / MINDERVALIDE KABOUTER (t.e.m. 3 jaar) FLEX TICKET OPEN TICKET ARRANGEMENT "DINER IN HET KASTEEL”
Vanaf welke leeftijd is de toegang betalend?
De toegang is gratis voor kinderen tot en met 3 jaar.
Is er een speciaal groepstarief?
Voor groepen van 20 tot 100 personen is het tarief hetzelfde als het kindertarief. Je kunt online bestellen. Voor groepen van 100 of meer personen. Neem contact met ons op via sales@mbpresents.be voor meer informatie.
Kan ik ter plaatse een ticket kopen?
Ja, het is mogelijk om ter plaatse tickets te kopen als het evenement niet volgeboekt is. Meer informatie is verkrijgbaar via het ticketing platform.
GROEPEN
Hoe kan ik voor een groep van 20 tot 100 personen reserveren?
U kunt onmiddelijk uw voordelige tickets voor groepen reserveren via de online ticketshop.
Kan ik ook voor een groep van meer dan 100 personen reserveren?
Voor groepen van meer dan 100 personen kunt u uw aanvraag sturen naar sales@mbpresents.be
Hoeveel bedraagt het groepstarief?
Het tarief voor elk groepslid is gelijk aan het tarief voor kinderen/PMR/senioren.
Moet ik als groep vroeger arriveren?
Kom op het aangegeven tijdstip zoals vermeld op uw ticket naar Lanterna Magica. Houd rekening met mogelijke verkeersopstoppingen.
Is er een parkeerplaats voor een touringcar of bus?
Neen, er is geen parkeerplaats voor touringcars. De touringcar kan wel passagiers afzetten bij de ingang van Lanterna Magica, maar mag daar niet parkeren. Laat ons wel vooraf weten weten via sales@mbpresents.be wanneer u met een groep per bus wordt afgezet aan de ingang.
Is het mogelijk om het aantal deelnemers van mijn groep na de reservering nog aan te passen?
Ja, u kunt een nieuwe reservering maken via de link naar de ticketverkoop. Als het om meer dan 100 personen gaat, dient u de aanvraag te doen via sales@mbpresents.be. De tickets zijn niet terugbetaalbaar.
Op welke manieren kan ik betalen voor een groepsresrvatie?
Voor groepen van 20 tot 100 personen kunnen betalingen online worden gedaan via Bancontact, Payconiq, Visa, Mastercard, Maestro, PayPal of iDeal.
Kan ik een factuur ontvangen?
Ja, u kan een factuur aanvragen via SeeTickets met vermelding van uw reserveringsnummer en factuurgegevens. U ontvangt de factuur nadat de betaling is voltooid.
Hoe kan ik drankjes en/of eten aanbieden aan mijn groep?
Stuur uw aanvragen naar sales@mbpresents.be.
Kan ik het “diner arrangement in het kasteel" ook reserveren voor een groep?
Ja, stuur uw aanvraag naar diner@lanternamagica.be
Ik wil een teambuilding organiseren met mijn collega's, is dat mogelijk?
Ja, natuurlijk. Als u een op maat gemaakte formule wenst, stuur dan uw aanvraag naar sales@mbpresents.be.
Schaatsbaan
Wanneer is de schaatsbaan beschikbaar?
De schaatsbaan is open van 20 december 2024 tot en met 5 januari 2025 (elke dag, behalve op 24 en 31 december, wanneer ze gesloten is) en van 10 tot en met 26 januari 2025 (elke weekend).
Wat zijn de openingstijden voor de schaatsbaan?
Openingsuren: Vrijdag: van 17u tot 22u Zaterdag, zondag en schoolvakanties: van 15u30 tot 22u
Kan ik schaatsen huren ter plaatse?
Ja, schaatsen zijn beschikbaar voor verhuur in maten van 32 tot 46. Er zijn ook hulpmiddelen zoals schaatshulpen, stoelen en glijfiguren beschikbaar om jonge kinderen te helpen leren schaatsen.
Is de schaatsbaan geschikt voor beginners?
Absoluut! De schaatsbaan is open voor alle niveaus, van beginners tot ervaren schaatsers. Er zijn ook schaatshulpen, stoelen en glijfiguren beschikbaar om kinderen te helpen leren schaatsen.
Moet ik van tevoren reserveren?
Het wordt aangeraden om van tevoren te reserveren, vooral tijdens drukke periodes zoals de schoolvakanties.
Heb ik een Lanterna Magica-ticket nodig om toegang te krijgen tot de schaatsbaan?
Nee, de schaatsbaan is toegankelijk zonder een Lanterna Magica-ticket. Je kunt het gebied bezoeken zonder het route bij te wonen.
Is de schaatsbaan toegankelijk voor mensen met een verminderde mobiliteit?
Ja, er zijn glijsstoelen beschikbaar op verzoek voor mensen met een verminderde mobiliteit.
Is de schaatsbaan overdekt?
Ja, de schaatsbaan is volledig overdekt om je tegen het weer te beschermen.
Wat is de toegangsprijs voor de schaatsbaan?
De toegangsprijs is €8 voor zowel volwassenen als kinderen, inclusief de huur van schaatsen.
Is het een synthetische schaatsbaan of een schaatsbaan met ijs?
Het is een synthetische schaatsbaan: Milieuvriendelijk en revolutionair, beleef je het schaatsgevoel zoals op ‘echt’ ijs, maar met respect voor het milieu.
Beleef de magie
op social media