Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer

Ok
Menu Tickets
Lanterna Magica - Herfstsymfonie | Vanaf 20 oktober

Veelgestelde vragen

Algemene informatie

  • Wat zijn de openingsdagen?

    Van 20 oktober tot en met 10 december zijn wij elk weekend (vrijdag, zaterdag en zondag), alle schoolvakanties-, feest- en brugdagen open. Afhankelijk van zonsondergang werken wij met een variabel uurrooster. Raadpleeg voor de zekerheid de uren op onze ticketing website.

  • Waar vindt de belevenis plaats?

    Op het landgoed van Château de la Hulpe. Alle informatie omtrent mobiliteit is  beschikbaar via deze link.

  • Hoe lang is het parcours?

    Het parcours is ongeveer 2 km lang.

  • Hoe lang duurt het parcours?

    Het parcours duurt tussen de 50 minuten en 1u30. Eenmaal binnen in Lanterna Magica, kan je natuurlijk op jouw eigen tempo het parcours afleggen.

  • Is deze activiteit geschikt voor jonge kinderen?

    Het is een echte boswandeling van 2 km. Het parcours is niet eng maar magisch en sprookjesachtig.

  • Mag ik mijn hond meebrengen?

    Ja, honden zijn toegestaan, maar ze moeten op het parcours aan de lijn worden gehouden. Neem je hondenzakjes mee.

  • Hoe zich te kleden?

    De wandeling vindt plaats op de aangelegde padden. Het park kan echter op sommige plaatsen modderig zijn. Wij adviseren je wandelschoenen/rubberen laarzen en warme, waterdichte kleding aan te trekken.

  • Hoe laat te arriveren?

    Het tijdslot staat op je ticket aangegeven. Je kan maximaal 30 min later toekomen. Voorbeeld: Op je ticket staat 19:00. Je wordt tussen 19:00 en 19:30 verwacht. Informatie voor de bestuurders: mobiliteit rond Lanterna Magica kan ingewikkeld zijn, houd hier rekening mee bij het plannen van je reistijd.

  • Zijn er toiletten aanwezig?

    Ja, in het begin en op het einde van de route zijn er toiletten aanwezig (0,5 euro).

  • Is het mogelijk om ter plaatse iets te eten of te drinken?

    Ja, het is mogelijk om ter plaatse iets te eten of te drinken. Je hebt 2 opties. Het is mogelijk om aan het einde van de wandeling iets te drinken en/of te eten (zoete en hartige snacks). Daarnaast heb je de mogelijkheid om, gecombineerd met uw wandeling, te genieten van een unieke eetervaring in transparante koepels door te kiezen voor een formule met toegang tot Lantera Magica RTL en restaurant Hémisphère. Reserveer vooraf via deze link om je plaats te garanderen.

  • Waar te verblijven?

    Voor diegenen die een weekend in de regio willen spenderen, bieden wij verschillende oplossingen aan. Alle informatie vindt u op deze pagina.

Mobiliteit

  • Wat is het mobiliteitsplan rond het kasteel van Terhulpen?

    Op deze pagina kunt u het mobiliteitsplan raadplegen.

  • Is er parkeergelegenheid?

    Ja, er zijn parkeerplaatsen beschikbaar (gratis en betalend). Voor meer informatie, raadpleeg deze pagina.

  • Hoe werkt de shuttle?

    Mensen die ver van de ingang van Lanterna Magica RTL parkeren, kunnen gebruik maken van shuttlebussen die aan verschillende haltes tussen het Terhulpen station en de ingang van Lanterna Magica RTL stoppen. De prijs voor een heen- en terugreis is 3 euro/persoon. Hou daar rekening mee dat het niet nodig is om een ticket te kopen voor kinderen jonger dan 4 jaar. Voor meer informatie, raadpleeg deze pagina.

  • Is Lanterna Magica bereikbaar met het openbaar vervoer?

    Er rijdt een trein tot aan het station van Terhulpen. Van daar is het mogelijk om een pendelbus tegen de prijs van 3 euro/persoon voor een heen- en terugreis via ons te reserveren. Of je kan een TEC bus nummer 366 nemen. Halte: Le Hulpe Trois Colonnes.

  • Kan ik met de fiets komen?

    Een fietsenstalling is aanwezig bij de ingang. Om veiligheidsredenen is het parcours echter niet per fiets af te leggen.

Toegankelijkheid

  • Is het parcours toegankelijk voor kinderwagens?

    Zorg voor een kinderwagen met grote wielen, want er zijn grindpaden op de route. Het is dus toegankelijk voor kinderwagens, maar bedenk wel dat het effectief een echte boswandeling is.

  • Is het parcours toegankelijk voor mensen met beperkte mobiliteit?

    Het is mogelijk om het parcours met een rolstoel te doen. Het blijft echter een wandeling in het bos met grindpaadjes. Je hebt dus een rolstoel nodig met zeer goede wielen en een begeleider. Op vertoon van je PMR-ticket en PMR-kaart heb je toegang tot de VIP-parking. Aangezien de parking zich op 200m van de ingang bevindt, nodigen wij je uit om je passagiers eerst af te zetten bij Kiss&Ride n°1 (volg de borden ter plaatse).

Mijn ticket

  • Waar kan ik mijn tickets kopen?

    Via de online kassa of ter plaatse, afhankelijk van beschikbaarheid.

  • Wat moet ik doen als ik mijn ticket kwijt of vergeten ben?

    Je ticket met barcode vind je in de Fever-app, onder het tabblad Tickets. Je kan de app downloaden via de Apple Store of Google Play. Vergeet niet in te loggen met hetzelfde account waarmee je de tickets kocht. Kan je je ticket nog steeds niet vinden, Klik op deze link om contact op te nemen met de klantenservice van Fever.

  • Moet ik mijn ticket printen of kan ik het op mijn smartphone laten zien?

    Tickets worden gescand bij de ingang op uw smartphone of op papier.

  • Met wie kan ik contact opnemen als er een probleem is met mijn ticket?

    Klik op deze link om contact op te nemen met de klantenservice van Fever.

  • Wat gebeurt er met mijn ticket bij slecht weer?

    Alleen in het geval van de sluiting van het park wegens een storm heb je recht op een wijziging. Bij regen zullen wij de tickets niet veranderen.

  • Kan ik mijn ticket terugbetaald krijgen?

    Zodra je reservering gemaakt is, is het niet mogelijk om een terugbetaling te ontvangen.

  • Is mijn ticket nog geldig als ik later dan de reserveringstijd arriveer?

    Als je niet binnen het tijdslot, vermeld op je ticket aankomt, kunnen wij je geen toegang garanderen. We zullen echter proberen je alsnog binnen te laten, indien de opvangcapaciteit dit toelaat.

  • Kan ik mijn reservering (tijd, datum, aantal) wijzigen?

    Nadat je reservering is gemaakt, is het niet meer mogelijk om wijzigingen aan te brengen.

  • Kan ik een kinderticket omruilen voor een Standaard (volwassenen)ticket?

    Nadat je reservering is gemaakt, is het niet meer mogelijk om wijzigingen aan te brengen.

  • Wat zijn de algemene verkoopsvoorwaarden voor Lanterna Magica?

    Klik hier voor de algemene verkoopvoorwaarden van Lanterna Magica RTL en klik hier voor de Algemene Gebruiksvoorwaarden van Fever.

  • Hebben kinderen jonger dan 4 jaar een ticket nodig?

    Ja, ze moeten een "PEUTER"-ticket hebben dat gratis is. Hou er echter rekening mee dat het voor kinderen jonger dan 4 jaar niet nodig is om een Shuttlebus-ticket te hebben.

TARIEF

  • Welke tarieven zijn er?

    Er zijn 3 tarieven beschikbaar. Prijzen variëren afhankelijk van de dag van uw reservering. Wij nodigen u uit om de prijzen te raadplegen op het ticketing platform. - STANDAARD (van 13 tot 64 jaar incl.) - KIND (van 4 tot 12 jaar incl.) / SENIOR (65+) / PMB - KABOUTER (tot 3 jaar incl.)

  • Vanaf welke leeftijd is de toegang betalend?

    De toegang is gratis voor kinderen onder 4 jaar. Gelieve via onze ticketing een Kabouter-reservering aan 0 euro te maken om de opvangcapaciteit te respecteren.

  • Is er een speciaal groepstarief?

    Ja, voor groepen vanaf 20 personen. Neem contact op met sales@mbpresents.be voor meer info.

  • Kan ik ter plaatse een ticket kopen?

    Ja, het is mogelijk om ter plaatse tickets te kopen als het evenement niet volgeboekt is. Meer informatie is verkrijgbaar via het ticketing platform.

GEZONDHEIDSMAATREGELEN

  • Wat gebeurt er met mijn ticket als Lanterna Magica wegens coronavirus wordt uitgesteld of geannuleerd?

    Indien opgelegd door de overheid, zal het evenement zich strikt houden aan de gezondheidsmaatregelen op het vlak van aanwezigheid en beweging gedurende het parcours. Bij uitstel blijven tickets geldig voor de nieuwe data. Bij annulering worden de tickets terugbetaald.

“Een unieke zintuiglijke ervaring”

- Flair

“Prachtig, sfeervol, poëtisch en betoverend!”

- La Libre

Beleef de magie
op social media